Vegomässan

”Ska köpa massa nya produkter att recensera”, he said. ”Träffa folk och nätverka”, he will….

Med de köerna till ALLT (utom glass och godis, sjukt konstigt. Alla gillar väl glass!), den underdimensionerade ventilationen och mina vääääldigt aktiva barn, med inställningen satt på ”Testa!”, så var köer till nåt annat än lunchen en helt utesluten företeelse. Jovisst, jag hade med mig extra hjälp i form av min bror, men han fixade inte båda kidsen mer än fem minuter. Fullt förståeligt. Tack för hjälpen, det hade inte blivit av överhuvudtaget om du inte var med!

Det enda jag egentligen testade var alltså glass från Holly & Dan ; en smak med blåbär och saltlakrits och en med jordgubb (eller den testade barnen, jag fick inget….dumma!). Klart godkända av oss alla tre. 

Fry’s hade massiv kö till ett schysst mässpaket, meeeen som sagt….däremot lyckades jag och Lukas sno åt oss ett prov på deras Chicken Strips. Bra smak, trevlig konsistens. Inte testat förr, det ska jag göra. 

Felix bjöd på nån färdigrätt i kön in, jag testade inte, men barnen var överförtjusta och moffade i sig allt med hjälp av händer och kläder. Bra med mer vego-färdigrätter! 

Efter att ha letar fyra rundor efter Anna på Betulavita (hade hon någon slags cloak, bar hon cammo, har hon tillgång till samma projektorer som de som ligger bakom 9/11-hoaxen?) , hittade jag henne tillslut och fick testa goda, rökta och aktiverade frön, samt bönor i mole. Lukas snodde ett äpple. Bra jobbat Lukas! Hoppas få jobba med Anna igen, sist delade vi kök under Anders Ramsays pop-up Tenzo.

Vore kul att göra om det! 

Just Ramsay fick vi sällis av vid lunchen. Hermans fick stå för maten, då mina highly-sought-after-food trucks, speciellt Mögel, var svårare att komma fram till än Kaba. Helt OK käk, aningen ostrukturerat kösystem och svårt att ta mat på tre tallrikar samtidigt (inte deras fel). Barnen åt glatt (= bra betyg!)

Naturligtvis hälsade jag på Emil från Vegogourmet, som bjöd på chips och juice (Lukas igen….) och fistbumpade och brydde mig lite i Oumph! s monter, till vilken jag levererat grönsakspickles. 

På vägen ut tokhandlade jag hos Bubs! Lakritsen is to die for! 

Kidsen moffar färdigmat
Hermans
Jag och Simon käkar lunch

Nu är jag på väg till Oslo för lite jobb. Tillbaks måndag kväll typ 22:00. 

Kommentera

