En klassiker med twist

Vad äter man på mackan?

Jag älskar ost! Det är troligen det jag har svårast att vara utan. På mackan, i maten, direkt från osthyveln, till vinet och vuxenmyset. 

Nä, jag har inte testat Ulltunas, men jag har svårt att tro att jag kommer bli nöjd. Kanske om 4 månader, då lite av smakminnet kanske försvunnit…

De här smältbara veganostarna fungerar hyfsat bra som konsistens kan jag tycka, men de har ju inget särskilt ”äkta” i sig. 

Här är dock en favorit jag upptäckte härom dagen. Tartex pastejer gillar jag och har gjort länge, även om de är väldigt tråkiga i sitt formspråk och känns som den gamla skolan, typ 70-tals veggo. Såg att det fanns nya varianter nu, men har inte testat dem. 

En annan favvo, sen tonårens sena varma mackor, är Pataks kryddburkar. Specifikt denna gång, deras tandoorismak. 

Brödet, ja det hade jag troligen aldrig köpt om det inte var för att min fru försöker undvika gluten: Sempers Linfröknäcke. Faktiskt bland det godaste knäcket/kexet jag ätit! 

Hursomhelst, en sträng Tartex original och en tesked tandoori. På macka. Jävligt gott! 

Kommentera

