Gustavsvik

Jamen så utnyttjade vi våra årskort på Gustavsvik idag då. Sveriges mest besökta turistmål (som kostar pengar). 

Numera har de en asiatisk buffé på helgerna, som för övrigt var fräschare och bättre förr. Numera vet jag inte ens om den är asiatisk, med rostbiff och potatissallad på menyn tex. 

Eftersom det fanns stekt ris med grönsaker, wokade grönsaker och frukt bla, som verkade vara växtbaserade, kändes det som ett alternativ även för mig. Jag ville dock kolla för säkerhets skull. Personalen hade (hyfsad) koll, men tyckte inte att det var så mycket för mig att äta, så de slängde in 4-5 tzayspett från  a la carten, bara till mig. Det visade sig att en i personalen hade en partner som är vegan och därför kanske lite mer förstående. Jag var nöjd ändå, ska sägas, men vilken service! Värt att lyfta tycker jag! 

Tzay förresten; när jag jobbade på Ica för ca 8 år sedan, så hade vi Tzayspett i delidisken. ”Thailändska munkar gör dem för hand”, hette det. Kanske var det så, de var då sjukt mycket godare då, än de är nu. Varför? 

Kanske för att de även var sjukt mycket dyrare? 

Synd i allafall. 

Kommentera

