Färdigmatstest; Dumplings

Dags för ett litet test.

Förut, när vi ville mysa till det en vardagkväll (det är väl då det behövs som mest? Tisdagar är bästa Cava-kvällen for fuck’s sake!), så var det ofta olika dessertostar som inhandlades. Inte lika ofta charkuterier. Ganska ofta chips. Chips for president!

Nu får man tänka lite annorlunda. Förutom oliver, kronärtskocks”tapenade” och sådant, så ville jag testa nåt jag sett i frysdisken.

Dumplings! Eller Gyoza. Tokgillar dumplings på restaurang, både ångade och friterade, so why not.

ICAs egna Vegetariska Dumplings kommer med färdig dippsås i två små påsar. De innehåller sojafärs och grönsaker bla. Man tillagar dumplingarna antingen i micron sisådär 4 minuter, eller ångar dem 15 minuter. Jag valde det senaste alternativet, jag har ju såna där bambukorgar för ångkokning. Tänkte det kunde ge lite mer känsla.

I beskrivningen står det att man ska lägga tex ett salladsblad mellan korgen och dumplingarna, det gjorde inte jag. Det hade nog varit smart….

I allafall; jag tyckte de var helt OK, även om jag såklart smakat bättre. Frågan är väl om inte de flesta man köper är just pretab frysta grejer. Jag ger dem i allafall godkänt, dippen också. Frun mer skeptisk.

Passade bra med cava förresten, men vad gör inte det?

Kommentera

