Nuggets

Tja. Min stora son gillar inte alltid det jag gillar. Men han gillar ris och sojanuggets. Och jag orkar varken laga mat eller ha en son som inte äter. Inte just idag i allafall.

Men det är ju färdigmat! Frysmat!

So? Det skiter jag i. Min prioritet är växtbaserad mat, sen nyttig mat. Växtbaserad mat är nyttigare än det mesta animaliskt och förresten måste man bara få ihop det ibland.

Jag höll en liten föreläsning för honom om surdeg, stenmalet mjöl, industrijäst, autolys och varför industribröd är skit. Han lyssnade och ställde frågor. Sen åt vi Saltå Kvarns parboiled (världens godaste ris?) och Soja Nuggets från Hälsans Kök. Så är det med det!

Gissa vilken tallrik som är min…

Kommentera

