Life hack

Härom dagen åt jag micrad Anammakorv, med korvbröd, smulade chips och den där srirachamajjon alla snackar om. Den senare hittade jag på Coop, utan att leta efter den. Blev lite förvånad att den stod där i en oansenlig och helt vanlig butik, faktiskt. Så jag köpte den. Riktigt god faktiskt!

Idag intog jag min femte hotellfrukost denna månad. Oplanerad sådan pga nytt möte som tog plats på Elite Stora Hotellet i Örebro. Här fanns sojayoghurt, havreyoghurt, havredryck och sojadryck. Förutom det både Nutella och jordnötssmör. Ja och så frukt och grönsaker såklart. Jag saknade inget! Vet inte om det är signifikant för alla Elite i Sverige, men det ger en fingervisning i alla fall.

På torsdag blir det Scandic Byporten i Oslo igen. De fick inte godkänt sist och lär inte få det nu heller, men med lite uppfinningsrikedom löste sig även dem frullen. Får väl återkomma om det.

Kvällens middag blev en burk. Zetas ”Blandade bönor med matvete”, för att vara exakt. Häll bort vätskan. Upp i skål. Värm i micron typ 2 minuter. En slatt japansk soja, lite sesamolja och en massa srirachamajjo. Riktigt gott! Kan verkligen rekommenderas för trötta eller stressade växtarianer.

Någon gång tar jag mig nog ur denna svacka, men för tillfället läggs skaparenergin på jobbet. Det är många grejer som fixas o trixas med just nu.

Ni får stå ut med diskbänksrealismen ett tag till. Förresten är det ju såhär det är i livet, man kan ju inte ge upp och käka djur bara för det!

Blandade bönor med såser
Kommentera

