Avskedspasta

Igår var jag på Kent, avskedsturnen. Jag har följt Kent sedan deras andra album ”Verkligen”. De har satt tonen för alla delar i mitt liv. Även den som utspelar sig just nu. 

Jag var ganska säker på att det skulle bli jobbigt att se dem, eftersom ordet ”avsked” verkligen passar in. Men jag gjorde det. Jag gick själv. Mötte rädslorna, välkomnade känslorna och gjorde upplevelsen till min. 

Idag har det rensats i trädgården och barnen har lekt och stojat några timmar. En snabb och enkel lunch behövdes. Jag drog upp de sista tre små purjolökarna ur landet och tog avsked även av det, vände jorden, grävde ned kompost och förberedde för vårsådden en sista gång. Någon annan får ta vid, gör ingen det har jag iaf gjort vad jag kan och givit jorden de bästa förutsättningarna. 

2 morötter

Tre små purjo (eller salladslökar eller 1 dm stor purjo)

1 tsk vitlökspulver

1 tetra krosstomat

2 dl iMat grädde

1 tetra kokta kikärtor

Örtsalt 

Chiliflagor

Oregano

Olivolja

Tärna moroten och löken smått. Fräs i olja med vitlökspulver och chili. Häll i tomaterna och låt att bubbla tills tomatsåsen kokat ihop ordentligt. Nästan inget vatten ska finnas kvar. Tillsätt iMat. Fortsätt koka och smaka av. I med kikärtorna. Servera med pasta. 

Kommentera

