Long time no see

Det var ett tag sedan jag skrev något här. Runt jul tror jag, då jag delade några recept jag gjort för Oumph! 

Sedan dess har jag flyttat (är inte klar än, kartonger och grejer överallt i lägenheten och saker kvar i huset, som inte är sålt), städat ur ett hus, fått nytt jobb och rest mycket. 

Just nu är jag i Oslo och äter frukost på kära gamla Scandic Byporten igen – vita bönor i tomatsås och HP – sås FTW! Kom hit igår efter tre nätter på Tromsö och lika många dagar i butik på demo. Utökad demo denna gången med kebabpizza, Texas Chili och Pulled Oumph! med picklad lök. 

Ledig dag idag pga jobb i Oslo imorgon, måndag igen. Så det är inte mycket tid över för lägenheten. Eller recept….

Texas Chili serverade vi även på ett stort event i Norge i början av året och grytan har emottagits mycket väl av alla,mängderna har dock varit 50 liter och nu helgen typ 20, så något bra recept för en hemmakastrull har jag inte tyvärr – men det dyker nog upp, kanske som färdig produkt, vem vet…. 

Igår testade jag Narvesens vegankorv, jag valde chorizovarianten. Förresten ett initiativ liknande kedjor skulle ta efter i Sverige – vi ligger lite före på mycket vad gäller växtbaserat utbud, men här har norrmännen gått om (även om korven bara finns i typ Oslo än så länge). 

Med en dricka fick man punga ut en mindre förmögenhet; 63 NOK. Konsistensen var OK, men inte super. Måste säga att själva principen slår upplevelsen, men ändå. 

Kommentera

